Анотація
на узагальнений матеріал перспективного
педагогічного досвіду
вчителя української мови та літератури
Галушки Любові Петрівни
Тема досвіду:
«Використання ІКТ на уроках української
мови та літератури як засіб підвищення якості навчальних досягнень та розвитку
ключових компетентностей учнів».
Об`єкт
досвіду: Галушка Л. П. – вчитель
української мови та літератури; кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої
категорії», стаж роботи – 41 рік.
Адреса
досвіду: Запорізька область, Гуляйпільський район, село Долинка,
комунальний заклад «Долинська загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів»
Гуляйпільської районної ради.
Роки вивчення: 2012-2013, 2013-2014, 2014-2015
навчальні роки; рік оформлення досвіду: 2015 р.
Актуалізація досвіду з обраної теми полягає в
тому, що сьогодні суспільству потрібна інтелектуально та соціально компетентна
особистість, здатна творчо діяти, неординарно розв’язувати проблеми, створювати
нове. Сьогодні не можна вважати
викладання дисциплін якісним, якщо вчитель не використовує в своїй роботі
з учнями комп’ютерні технології та Інтернет, бо інформаційні технології стали
невід’ємною частиною життя людини.
Визначення виду досвіду за характером новизни
– комбінаторний. В авторських матеріалах розкрито форми роботи, які стимулюють
розкриття пізнавальної та формування комунікативної активності учнів. Учитель
вважає, що головне завдання використання ІКТ у процесі вивчення української
мови й літератури – підвищити пізнавальний інтерес учнів до вивчення предмета,
ефективність його опанування школярами. З цією метою вона практикує проведення
різноманітних занять, на яких учні розкривають перед собою духовну скарбницю
митців. Особливу увагу учителька приділяє нестандартним урокам: урок – прес -
конференція, урок – диспут, урок – вистава, урок – літературне дослідження,
урок – літературна кав’ярня. Більшість з них вона проводить з підтримкою ІКТ.
На уроках діти виконують проекти пізнавального та творчо - пошукового
характеру.
Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у
формуванні ключових компетенцій
учнів на основі пошуку і впровадження нових активних підходів до
навчання, удосконалення засобів і форм процесу навчання, з метою створення
комфортних умов, за яких кожен учень відчує свою успішність, інтелектуальну
спроможність, значущість.
Сутність досвіду Галушки Л. П. полягає у
створенні психолого – педагогічних умов у навчально – виховному процесі для
розвитку в учнів високого рівня творчих компетентностей учнів у процесі вивчення української мови та літератури, розкритті методів,
прийомів та форм роботи по використанню ІКТ на уроках як засобу підвищення якості навчальних
досягнень та розвитку школярів. Використання ІКТ у сфері освіти дає учителю: по
– перше, істотно змінює на краще зміст і форми навчального процесу; по – друге,
дає можливість вирішувати завдання інтенсифікації та індивідуалізації навчання,
формування пізнавальних здібностей
учнів, поліпшення організації навчального процесу. Можливості інформації в
роботі учня та вчителя дуже великі. Це насамперед доступність величезних
обсягів навчально – методичних матеріалів, забезпечення високої наочності та
здійснення індивідуальної та колективної роботи з учнями.
Комп’ютерні засоби навчання володіють
здатністю «відгукнутися» на дії учня і вчителя, «вступають з ними в діалог», що
є головною особливістю методик комп’ютерного навчання.
Результативність досвіду. Усі ці методи,
принципи, форми роботи, що впроваджуються послідовно, систематично, дають позитивні результати і сприяють
формуванню комунікативних компетентностей школярів, дають змогу підвищити
якість освіти з предмету, допомагають
розвинути інтелект, нестандартність мислення, творчі здібності, орієнтують
учнів на пошуки нових ідей. Учні були
призерами районних інтелектуальних змагань, олімпіад і конкурсів, творчих
робіт:
2011-2012 н.р. – учениця 7 кл. Донченко А. зайняла перше місце
у районному конкурсі на кращий твір «Що
я знаю про пожежника-рятівника»
та учениця 10 кл. Сахно А. зайняла ІІІ місце у районному конкурсі на
кращий твір «Я обираю здоров’я»;
2012-2013 н.р. – Пепко А. на районному етапі Міжнародного
конкурсу знавців української мови ім. П.Яцика зайняла ІІІ місце;
2012-2013 н.р., 2013-2014 н.р., 2014-2015
н.р Пепко А. на районному етапі
олімпіади з української мови та літератури
займала ІІІ місця.
Рекомендована література
1. Андрій Уліщенко. Комп΄ютер і вивчення словесності.
Корисні поради // Дивослово. - 2006.
-№10. – С.7 – 11.
2. Валентина Новосьолова. Використання
сучасних методів, прийомів та засобів навчання на уроках лексикології. // Укр. мова і літ. в школі. — 2006. — № 5. — С. 8.
3.
Віолетта Уліщенко. Представлення чи ілюстрування? (Презентація та її
роль у діалогічному навчанні української літератури) // Українська мова й
література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. -
2008. - № 9. – С.44.
4. Володимир Нищета. Метод проектів і його життєво-компетентнісний
потенціал// Українська мова та література в загальноосвітній школі. — 2008. — №
8. — С. 3 - 12.
5. Скуратівський Л.В. Інформаційні технології
як засіб мовленнєвого розвитку учнів у процесі навчання української мови в
основній школі // Укр. мова і літ. в школі. — 2005. — № 4. — С. 7-10.
6. Химинець В.В. Інноваційна освітня
діяльність. — Ужгород: Інформаційно-видавничий центр ЗІППО, 2007. —
364 с.
Додатки
Мультимедійна презентація досвіду роботи
вчителя «Використання сучасних комп'ютерних технологій у процесі вивчення
української літератури»
Конспекти уроків з використанням ІКТ.
Авторський урок «Тут Шевченко присутній, присутні і ми…»
Авторський збірник словникових диктантів під
час вивчення різних тем з української мови (можна використати як комплекс
тренувально-пошукових вправ).
Мультимедійна презентація «Досвід використання
ІКТ в організації позакласної роботи».
Немає коментарів:
Нові коментарі наразі не дозволено.