АНОТАЦІЯ ДОСВІДУ

Анотація
на узагальнений матеріал перспективного педагогічного досвіду
вчителя української мови та літератури
Галушки Любові Петрівни

Тема досвіду: 
«Використання ІКТ на уроках української мови та літератури як засіб підвищення якості навчальних досягнень та розвитку ключових компетентностей учнів».

Об`єкт  досвіду: Галушка Л. П. – вчитель української мови та літератури; кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», стаж роботи – 41 рік.

Адреса  досвіду: Запорізька область, Гуляйпільський район, село Долинка, комунальний заклад «Долинська загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів» Гуляйпільської районної ради.

Роки вивчення: 2012-2013, 2013-2014, 2014-2015 навчальні роки; рік оформлення досвіду: 2015 р.

Актуалізація досвіду з обраної теми полягає в тому, що сьогодні суспільству потрібна інтелектуально та соціально компетентна особистість, здатна творчо діяти, неординарно розв’язувати проблеми, створювати нове. Сьогодні не можна вважати  викладання дисциплін якісним, якщо вчитель не використовує в своїй роботі з учнями комп’ютерні технології та Інтернет, бо інформаційні технології стали невід’ємною частиною життя людини. 
Визначення виду досвіду за характером новизни – комбінаторний. В авторських матеріалах розкрито форми роботи, які стимулюють розкриття пізнавальної та формування комунікативної активності учнів. Учитель вважає, що головне завдання використання ІКТ у процесі вивчення української мови й літератури – підвищити пізнавальний інтерес учнів до вивчення предмета, ефективність його опанування школярами. З цією метою вона практикує проведення різноманітних занять, на яких учні розкривають перед собою духовну скарбницю митців. Особливу увагу учителька приділяє нестандартним урокам: урок – прес - конференція, урок – диспут, урок – вистава, урок – літературне дослідження, урок – літературна кав’ярня. Більшість з них вона проводить з підтримкою ІКТ. На уроках діти виконують проекти пізнавального та творчо - пошукового характеру.

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у формуванні  ключових  компетенцій  учнів на основі пошуку і впровадження нових активних підходів до навчання, удосконалення засобів і форм процесу навчання, з метою створення комфортних умов, за яких кожен учень відчує свою успішність, інтелектуальну спроможність, значущість.

Сутність досвіду Галушки Л. П. полягає у створенні психолого – педагогічних умов у навчально – виховному процесі для розвитку в учнів високого рівня творчих компетентностей  учнів у процесі вивчення української мови та літератури, розкритті методів, прийомів та форм роботи по використанню ІКТ на уроках як засобу підвищення якості навчальних досягнень та розвитку школярів. Використання ІКТ у сфері освіти дає учителю: по – перше, істотно змінює на краще зміст і форми навчального процесу; по – друге, дає можливість вирішувати завдання інтенсифікації та індивідуалізації навчання, формування пізнавальних  здібностей учнів, поліпшення організації навчального процесу. Можливості інформації в роботі учня та вчителя дуже великі. Це насамперед доступність величезних обсягів навчально – методичних матеріалів, забезпечення високої наочності та здійснення індивідуальної та колективної роботи з учнями.
Комп’ютерні засоби навчання володіють здатністю «відгукнутися» на дії учня і вчителя, «вступають з ними в діалог», що є головною особливістю методик комп’ютерного навчання.

Результативність досвіду. Усі ці методи, принципи, форми роботи, що впроваджуються послідовно, систематично,  дають позитивні результати і сприяють формуванню комунікативних компетентностей школярів, дають змогу підвищити якість освіти з предмету,  допомагають розвинути інтелект, нестандартність мислення, творчі здібності, орієнтують учнів на пошуки нових ідей. Учні  були призерами районних інтелектуальних змагань, олімпіад і конкурсів, творчих робіт:

2011-2012 н.р. –  учениця 7 кл. Донченко А. зайняла перше місце у районному конкурсі на кращий твір «Що  я знаю про пожежника-рятівника»  та учениця 10 кл. Сахно А. зайняла ІІІ місце у районному конкурсі на кращий твір «Я обираю здоров’я»;
2012-2013 н.р. – Пепко А. на районному етапі Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П.Яцика зайняла  ІІІ місце;
2012-2013 н.р., 2013-2014 н.р., 2014-2015 н.р  Пепко А. на районному етапі олімпіади з української мови та літератури  займала  ІІІ місця.



Рекомендована література
1. Андрій Уліщенко. Комп΄ютер і вивчення словесності. Корисні поради // Дивослово. -  2006. -№10. – С.7 – 11.
2. Валентина Новосьолова. Використання сучасних методів, прийомів та засобів навчання на уроках лексикології. // Укр. мова  і літ. в школі. — 2006. — № 5. — С. 8.
3.  Віолетта Уліщенко. Представлення чи ілюстрування? (Презентація та її роль у діалогічному навчанні української літератури) // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах.  -  2008. - № 9. – С.44.
4. Володимир Нищета.  Метод проектів і його життєво-компетентнісний потенціал// Українська мова та література в загальноосвітній школі. — 2008. — № 8. — С. 3 - 12.
5. Скуратівський Л.В. Інформаційні технології як засіб мовленнєвого розвитку учнів у процесі навчання ук­раїнської мови в основній школі // Укр. мова і літ. в школі. — 2005. — № 4. — С. 7-10.
6. Химинець В.В. Інноваційна   освітня   діяльність. —  Ужгород:   Інформаційно-видавничий центр ЗІППО, 2007. — 364 с.

Додатки
Мультимедійна презентація досвіду роботи вчителя «Використання сучасних комп'ютерних технологій у процесі вивчення української літератури»
Конспекти уроків з використанням ІКТ.
Авторський урок  «Тут Шевченко присутній, присутні і ми…»
Авторський збірник словникових диктантів під час вивчення різних тем з української мови (можна використати як комплекс тренувально-пошукових  вправ).
Мультимедійна презентація «Досвід використання ІКТ в організації позакласної роботи».

Немає коментарів: